Thursday, February 4, 2010

Lawak ni Marie




Nagtaop ang akong utin sa bilat ni Marie dihang may nanuktok sa pultahan sa iyang kuwarto. Nahunong mi sa among kumbati sa katre. Napugos ko paghunong pagkiyod sa naghayang ug nagbilangkad nakong uyab.


"Kinsa man kaha na?," hagawhaw nakong pangutana.


Nitun og laway si Marie. Gihangos siya pag-ayo sa way hunong namong kayat sud na sa dul-an sa usa ka oras. Gigawasan na mig kausa. Nakabuylo na unta sa ikaduhang round.


May nanuktok na sab.


"Ayaw lag saba," ni-am-am siya, "aron mora kog nakatug na."


Nikawat lang ko pagsud sa kuwarto ni Marie. Nikatkat ko sa taas nga koral sa ilang bay. Nilatay ko sa sanga sa sambag tungod sa bintana sa iyang kuwarto.


Taudtaod, nakadungog mig tunob palayo. Nakaginhawa mig luag.


"Si Mommy tingali to," matod ni Marie.


Nga maoy niuna pagpalihok sa iyang bat-ang. Wa ko managana pagpadayon pagkiyod. Hinay sa sinugdanan. Apan nagkakusog. Inanay nga giapas ang kapaspas sa among kayat ganina sa wa pay nanuktok.


"Hinay lang, tingalig makabati sila," naghangos na sab si Marie.


"Lami kaayoooo kaaaaa!," agumod nako.


Napugos ko paghinay sa akong kiyod. Apan gitapakan sa pagpadut pag-ayo sa akong utin. Motig-ik si Marie matag duot nako og kiyod.


"Hala ka, moabot gani na sa akong tutonlan na."


Samtang nagkiyod, gibawog ang akong lawas aron mahagkan ang tuong tutoy ni Marie. Gipahit nako ang utog niyang atngal.


"Hala ka," nagpiyong apan nagpahiyom siyang nipasidaan, "makasiyagit gani ko na."


Gisampongan nako og hawok ang iyang mga ngabil.


"Siyagit kay paakon tika," ug nag-espadahay ang among mga dila.


Ug nawa ang tanan namong panagana. Balik ko sa way pupanagana nga pagkiyod. Gialsa nako ang lubot ni Marie aron pagtino nga motaop gyod pag-ayo ang akong utin. Si Marie wa na say pugungpugong nga nisugat sa matag kiyod. Nitabang sab pagduot sa akong sampot. Lubnganay gyod nga way taman.


"Hapit na kohhhhhh...." nagpiyong nga nilit-ad si Marie.


"Ipagawas nahhhh, apason tikahhhhh!," gipasaligan nako siya.


"Hapit nahhhhh...."


"Ipagawas nahhhhh!"


"Naa na kohhhhhhh!"


Nanghugot sab ang akong itlog tungod paghigop sa bilat ni Marie sa naghuramentado nakong utin.


"Naa na sab kohhhhhh," gitilaan nako ang iyang tuong dunggan.


Nagdungan mig ngaab sa kalalim nga way sama.


Ug may nanuktok na sab.

2 comments: